יום האישה עבורי, כסקיפרית

אתמול צוין בארץ ובעולם יום האישה הבינלאומי. מי שעוקב אחרי הבלוג, לא יופתע ש(גם)היום הזה – צוין אצלי על-ידי הפלגה מיוחדת.


ואכן היתה אתמול הפלגה, והיא לא היתה שונה באופן מיוחד מהפלגות אחרות, חוץ מהעובדה שעל הסיפון היינו רוב נשי (לא כולן היו סקיפריות), ושהפעם הסקיפר האחראי היה סקיפרית (כלומר – אנוכי).
נקודה נוספת, אנקדוטה שקשורה ליום האישה, היא שקרוב ליציאה מנמל חיפה החדש ההולך ונבנה – קידם את פנינו מצוף שחגג איתנו את היום הזה – באמצעות הצבע שלו – מצוף ורוד!


לא מאמינים? לא מאמינות?


הנה – תראו בעצמכם/ן:

מצוף בצבע ורוד בנמל חיפה

זה לא סוד שאחוז הסקיפריות, ביחס לעמיתנו הגברים הסקיפרים – נמוך מאוד.
יש לכך לא מעט סיבות: היסטוריות, חברתיות, פיזיות ואולי עוד. מה שברור לחלוטין בעיני הוא שאף אחת מהסיבות – אינה מוצדקת. בטח לא בימינו.

אין שום סיבה לכך שאנחנו, הסקיפריות – עדיין מיעוט בולט בים.
אז כדי לתת השראה ולגלות שוב עד כמה אני נמצאת בחברה טובה, אני רוצה לספר לכם, לכבוד יום האישה, על סקיפרית פורצת דרך ומעוררת השראה.

ג’סיקה ווטסון – הנערה שהקיפה את העולם לבדה

למסע של ג’סיקה ווטסון התוודעתי תוך כדי הלימודים לקבלת רשיון משיט – בזמן אמת – בשנת 2010.
ג’סיקה ווטסון, היתה נערה אוסטרלית בת 16, כשהחליטה לצאת הרפתקה שלא תיאמן – להקיף את העולם עם היאכטה שלה, בהפלגה רצופה – לגמרי לבדה – במטרה לשבור את שיא העולם ולהיות האדם הצעיר ביותר שמצליח לעשות זאת.


והיא עשתה את זה. בענק. זה לקח שבעה חודשים. 210 ימים בהם היא התמודדה בין השאר עם אתגרים שרובנו מתקשים אפילו לדמיין!


לסיפור שלה נחשפתי במהלך הלימודים לקבלת הרשיון, לאחר שהיא כבר יצאה לדרך, תוך כדי ההפלגה.

ג’סיקה היתה מצוידת באמצעי תקשורת לווייניים חדישים, ותוך כדי מסעה שיתפה בקורותיה באמצעות בלוג שבו העלתה פוסטים באופן תדיר.

באותה תקופה קראתי בשקיקה את הבלוג, ובכל פעם נדהמתי מחדש מרמת המקצועיות, הידע והנחישות של הנערה. כל זאת במקביל לכתיבה ולדרך חשיבה שבאופן קצת פרדוקסלי – מאוד מותאמים לגילה: היאכטה שלה היתה כולה ורודה, ו”החברים” הטובים שלה למסע, “אנשי הצוות” – היו דובוני פרווה חמודים, אותם היא הוציאה מידי פעם לשמש – כדי שישתזפו, ואפילו חבשה משקפי שמש לדובי הכי גדול – כדי להגן על העיניים שלו 🙂

רוצות לקרוא עוד פוסטים מהבלוג שהיא כתבה בזמן הפלגת הקפת העולם?

הנה הוא: הבלוג של ג’סיקה ווטסון .

כתבה ב – CNN עם דיווח על סיום ההקפה וקבלת הפנים שקיבלה ג’סיקה עם סיום ההקפה וחזרתה הביתה, לאוסטרליה.

לא רק ג’סיקה ווטסון

אין ספק שהסיפור של ג’סיקה ווטסון מדהים. עם זאת חשוב לציין, שבנוסף אליה היו לאורך השנים, כולל בשנים האחרונות, מקרים נוספים של סקיפריות פורצות דרך, עליהן תוכלו כבר לחפש בעצמכם/ן.

למשל – לורה דקר הנערה ההולנדית הצעירה עוד יותר מג’סיקה ווטסון, שגם היא הקיפה את העולם ביאכטה לבדה, זמן קצר אחריה.

דוגמא נוספת: הצוות Team SCA הנשי ב – 100% – בתחרות היוקרתית והקשוחה להקפת העולם ביאכטה, שנערכת אחת לארבע שנים – Volvo Ocean Race.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *